AKTUALNOŚCI

Dostępna Przestrzeń Publiczna

Szkoła podstawowa w okresie 01.10 – 29.12.2023r. realizowała program Dostępna Przestrzeń Publiczna (Moduł A)

W ramach jego realizacji całkowite koszty projektu wyniosły: 25 800,00 zł
Kwota dofinansowania przekazana przez PFRON wyniosła: 20 640,00 zł

Zakres dostosowań oraz dostępności usług uruchomionych na skutek otrzymania dofinansowania:
dostępność informacyjno-komunikacyjna:

  • zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku w sposób wizualny i dotykowy poprzez umieszczenie tabliczek w języku braille’a, planów tyflograficznych oraz paneli informacyjnych z płyty kompozytowej,
  • zapewnienie dostępności komunikacyjno-informacyjnej w sekretariacie szkoły poprzez zakup urządzenia do obsługi osób słabosłyszących (pętla indukcyjna),
  • zapewnienie na stronie internetowej informacji o zakresie jej działalności w postaci filmu z treścią w języku migowym oraz głosowym – dla osób z ograniczeniami słuchu i wzroku.

Dzięki realizacji projektu możliwe było podjęcie działań zwiększających dostępność obiektu
w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej. Możliwy był zakup sprzętu, materiałów informacyjnych oraz usługi. Zakupiono tabliczki z alfabetem Braille’a do oznakowania pomieszczeń, plany tyflograficzne oraz panele z płyty kompozytowej, pozwalające uzyskać informacji o rozkładzie pomieszczeń w sposób wizualny i dotykowy. Dzięki stworzeniu nagrania wideo w języku migowym (z dodanym dźwiękiem i tekstem) możliwe było przekazanie treści o zakresie działalności szkoły, zwiększając przy tym dostępność  strony internetowej. Zakupiono też pętlę indukcyjną do sekretariatu. Urządzenie to pozwoli lepiej obsługiwać osoby słabosłyszące. Wszystkie te działania pozwoliły na zwiększenie dostępności dla osób z różnymi ograniczeniami. Projekt został realizowany zgodnie z umową PPA/000018/11/D z 05.12.2023r.